Přeskočit na obsah
Domů » Kompenzace 1600 EUR od WizzAir za zrušené lety. Jak na to?

Kompenzace 1600 EUR od WizzAir za zrušené lety. Jak na to?

Na začátku prosince jsme měli letět ve dvou do Lisabonu na víkend. Odměna za náročný semestr se jevila jako středobod veškerého dění. Jenže pak nám byl let tam i zpět zrušen. 8 dní před odletem. WizzAir v tu dobu zrušil několik linek v Vídně a té naší se škrtání nevyhnulo.

Vzhledem k tomu, že máme jako pasažéři nárok na odškodné, ani nás to tolik nemrzelo. Letenky stály dohromady 40 EUR pro dva. Nicméně kompenzace, kterou jsme měli díky evropské legislativě dostat, dosahovala celkové částky 1600 EUR (2x zpáteční let po kompenzaci 800 EUR/osoba). Bylo nám ale od začátku jasné, že se bude WizzAir bránit a nebude to jednoduché.

Délka letu:do 1500 kmvíc než 1500 v rámci EU, Norska, Islandu a Švýcarska / 1500 – 3500 km mimo EUdelší než 3500 km
Kompenzace250 EUR400 EUR600 EUR
Přehled kompenzací za zrušené lety nebo lety opožděné o více než 3 hodiny. Kompletní práva cestujících v letecké dopravě najdete ZDE.

Na první žádost WizzAir reagoval tak, že důvod zrušení našeho letu spadá do výjimek, za které aerolinka kompenzace vyplácet nemusí. Po doptání se, proč konkrétně, jsme dostali jednoduchou odpověď. Vzhledem k ochraně osobních údajů posádky i pasažérů nám nemohou poskytnout žádné další informace a důkazy – a musíme jim zkrátka věřit.

Odpověď od Wizz Air

Naší první myšlenkou bylo oslovit některou ze společeností, která se na vymáhání kompenzací specializuje. Chtěli jsme si to ale zároveň nechat až jako poslední možnost, protože těmto společnostem musíte část kompenzace nechat (zpravidla okolo 25 procent). Začali jsme hledat další způsoby.

Bezplatné a rychlé řešení

Chtěla bych se s vámi podělit o to, jak jsme nakonec vše vyřešili a rozhodnutí dostali během pár týdnů. Evropská komise deleguje v každé zemi vyřizování „žalob na letecké společnosti“ na alespoň jednu organizaci, zpravidla letiště. Na webu EK najdete seznam všech kontaktů, na které se můžete obrátit, bezplatně. My jednali s Agenturou pro pasažéry ve Vídni, protože jsme odtud měli odlétat.

A proces to byl opravdu rychlý. Už po dvou týdnech jsme dostali email o tom, že Agentura pro pasažéry pozitivně ověřila náš nárok na první kompenzaci u aerolinky v hodnotě 800 EUR za let Vídeň – Lisabon, na druhé vyjádření ke zpáteční cestě čekáme, ale předpokládáme vzhledem ke stejným okolnostem i stejný výsledek. Stačilo tedy poslat jen číslo účtu a nyní už čekáme na proplacení. To jasně ukazuje, že to na vás aerolinky mohou zkoušet, protože vědí, že se na to velká část lidí po prvním odmítnutí vykašle.

Já už mám jednu zkušenost se zrušeným letem u Brussels Airlines, kde proběhlo vše bez problémů a kompenzace byla proplacena. U Wizz Airu jsem ale z více zdrojů slyšela, že „obyčejný smrtelník“ z nich zpravidla nic nedostane a pomáhá až zapojení právníků a firem, které se na to specializují. Proto jsem moc ráda, že jsme objevili i tuto možnost, o které si myslím, že moc lidí neví.

Samozřejmě existují i objektivní důvody a i tyto agentury vám mohou nakonec sdělit, že nárok nemáte. Narozdíl od pouhého tvrzení aerolinky se vám ale tohoto potvrzení dostane od nezávislé organizace. Stejně tak v některých případech může trvat celé řízení delší dobu, i několik týdnů.

Štítky:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.