Přeskočit na obsah
Domů » 4 tipy, které vám zvýší návštěvnost blogu

4 tipy, které vám zvýší návštěvnost blogu

Že byste měli mít přehledný design, kvalitní články a tematické zaměření, to se dozvíte všude. Říká se, že dobrý blog si čtenáře najde vždy. Možná před pěti lety, kdy bylo blogů pár. Teď má blog každý, ten váš tedy může čekat na objevení déle než-li Amerika.

Mám pár věcí, které fungovaly více než ostatní a razantně zvýšily povědomí o blogu a jeho návštěvnost. A protože blogerství by mělo být o jistém přátelství a uvědomění si, že ostatní blogeři nejsou konkurence, chtěla bych vám poodhalit pár fíglů, které vám s blogem mohou pomoci.

  • skupiny a (ne)oblíbený Excel

Když napíšete článek, je dobré jej sdílet do skupin na Facebooku (odkazy níže). Pokud už v nich jste, neděláte náhodou jednu velikou chybu? Za tento tip mimochodem vděčím Tomášovi  (rozhovor s ním už jste četli?).

Jste třeba v pěti skupinách a do všech hodíte odkaz na článek najednou? Snižujete si tím počet možných čtenářů o desítky, stovky,… Pokud totiž článek do jednotlivých skupin sdílíte s jistým časovým odstupem, zobrazí se to více lidem. Já například dělám i to, že sdílím článek tak 2x za den více dní po sobě. Abych nezapomněla v jaké skupině už odkaz je, vedu si v Excelu tabulku

Je to tedy už celkem systematické, ale když přijdete na ten princip, není to nic složitého.
Vlevo mám vždy napsaný název článku, vedle odkaz na něj a krátkou anotaci (což pak vždy jen okopíruji a vložím do vybrané skupiny). Nahoře mám názvy skupin a vždy, když v nějaké článek je, zabarvím si políčko připadající k oné skupině a článku žlutě.

Skupiny: například Blogeři a blogerky, BLOGERKY, Blogy ♥, Blogy CZ/SK a ráda bych vás uvítala ve skupině Píšeme a fotíme, kterou jsem založila a ve které bych ráda vytvořila komunitu lidí, kteří mají fotoblogy, popřípadě je rádi čtou.

  • města a akce

Psali jste článek o návštěvě nějakého města, o nějaké akci, které jste se zúčastnili? Proč jim o tom nedat vědět? Jednou jsem psala článek o urbexu v hořické vile, po nějaké době mě napadlo o něm napsat administrátorům facebookové stránky města Hořice.
Výsledek? Sdílení na dvou stránkách s tisíci fanoušků a upoutávka s odkazem můj na článek na webu o Hořicích. Nyní je tento článek mým druhým nejčtenějším na blogu.

Pokud se o něco zajímáte a napsali jste o tom, najděte třeba stránku na Facebooku, která se tématu také věnuje, napište jim a nabídněte jim odkaz na váš článek. S velkou pravděpodobností ho rádi nasdílí svým fanouškům. Fanouškům, kteří si článek rádi přečtou, jelikož je to zajímá, trefíte tím přímo cílovou skupinu.

  • připomeňte se

Můžete být dobří blogeři, ale možní se se k vám lidé nebudou vracet v takové míře, jakou byste si představovali. Musíte tedy využít všech prostředků, jak se jim připomenout. Já si myslím, že například lišta Pravidelní čtenáři by neměla chybět.

Stejně tak je výhodné mít stránku na Facebooku a na ní sdílet novinky + mít odkaz na ni na blogu, to samé  i s jinými sociálními sítěmi (Instagram, Twitter,…). A pak je tu i newsletter, odběr přes e-mail, na blogu Vojkovsky.sk jsem se dokonce dočetla, že to je ta nejdůležitější věc, kterou byste měli udělat – sbírat e-maily. A čím dříve začnete, tím lépe.

Nebojte se tedy připomenout se čtenářům i jinak, než v blogerských skupinách.

  • gramatika

Tohle není novinka. Můžete psát jako Čapek, ale pokud to po vás nerozluští ani lidé, kteří by rozluštili kód Enigmy za dvě hodiny, nikdo vás číst nebude. A já také nejsem odborník. Jsem si zcela vědoma toho, že i já sem tak napíši nějakou chybku, doufám ale, že to nejsou vyloženě hrubky. Vybrala jsem pro vás pár případů, na které byste si měli dávat pozor.

Nikdy se nepíše bysme, byjsme nebo by jsme, vždy jedině MY BYCHOM
Slovo vyjímka se píše jinak – VÝJIMKA
Mně, mě – je takových pomůcek, jak si tato dvě zájmena neplést. Úplně nejjednodušší je si pamatovat, že se pojí se  2. (bez koho, čeho) a 4. pádem (vidím koho, co) a MNĚ se 3. (ke komu, čemu) a 6. pádem (o kom, o čem). Rubrikou pojmenovanou O MĚ odstrašíte spoustu možných čtenářů.
Dávám vám TIPY na nejčastější TYPY chyb na blozích. Pokud chcete někomu dát radu, dáváte mu TIP, pokud odhadujete – TIPUJETE. Pokud ale chcete mluvit o novém TYPU aut, tak s ypsilon.

Mohlo by vás také zajímat:
O čem nepsat

A jaké jsou vaše tipy? Praktikujete něco z toho, co jsem zde napsala? A pomáhá to vaší návštěvnosti?
Komentujte a pokud vám článek pomohl, sdílejte ho dalším blogerům  🙂

Štítky:

20 komentářů na “4 tipy, které vám zvýší návštěvnost blogu”

  1. "Bysme" je sice nespisovná/ neformální varianta, ale není špatně (na rozdíl od "by jsme"), takže bych v jejím používání na některých blozích neviděla problém – zvlášť na takových blozích, kam se to vyloženě hodí. "Bychom" je spisovné, ale opravdu nutné jen ve formálních stylech.

    1. Já jsem na to bychom asi až přehnaně háklivá, možná proto, že nám to neustále cpou ve škole do hlavy. Ale zas pokud někdo píše spisovně, tak i to bysme vyloženě bije do očí

  2. Takové logické tipy, kterých využívám a myslím si, že snad každého napadnou 🙂 Ale je fajn to takhle sepsat. No, akorát ty články o různých akcích sdílím na stránkách nebo konkrétních událostech jen málokdy – ale to spíš proto, že by se to ukazovala moc fb přátelům 😀

  3. Konečně článek, který není jak přes kopírák a neradí neustále ty známé věci. (těch je teď jak hub po dešti :D)
    Přiznám se, že hned v prvním bodě jsem vyhořela. Už mne ten časový odstup napadl, jen jsem zatím nijak efektivně nevymyslela, jak v tom nemít nepořádek. Tohle je opravdu vynikající tip 🙂
    O tom odběru novinek jsem již přemýšlela, ale 1) nevím, jestli by to vůbec někoho zajímalo, 2) ani nevím, jak to vlastně u sebe zprovoznit :/

    Každopádně výborný článek 🙂

    1. Děkuji Ti 🙂
      Snažila jsem se napsat něco trochu nového, jinak by článek neměl smysl, tak jsem ráda, že jsi to takhle ocenila 🙂

  4. Aha tak konečne to chápem s tými skupinami na fb. Ja som doposiaľ robila presne tú chybu, že som svoj článok hodila naraz všade, toto už teda od dnešného dňa zmením. A viesť si excel je super, myslím, že to začnem praktizovať tiež. Článok si idem rovno pridať do záložiek, nech sa mi nestratí.

  5. Ten poslední odstavec je stejně nejlepší 😀 Věřím tomu, že mi ta nějaká ta chybka určitě občas ujede, ale osobně mi nejvíc vadí by jste, aby jste. O dost víc než bysme.. Tip ohledně použití "neblogerských" kanálů pro sdílení tematických článků je dobrá rada, to si musím pamatovat! 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.